Po lekcji wychowawczej przeprowadzonej z materiałem prezentacyjnym udostępnionym przez Fundację Kasisi, uczniowie przystąpili do dyskusji na tematy wskazane w prezentacji. Młodzież zdziwiła się, że do wszystkich procesów technologicznych woda jest wykorzystywana i jak duże są to ilości. Gdy został poruszony temat o możliwości skończenia się zasobów wodnych, braku wody na naszej planecie a w szczególności Polski – uczniowie wskazywali możliwości racjonalnego korzystania z wody w swoich gospodarstwach domowych i poza nimi.
Uczniowie rozwinęli również temat z jakiego powodu narasta problem kryzysu związanego z brakiem wody. Na końcu lekcji analizowaliśmy pozycję Polski na tle innych krajów w odniesieniu do zasobów wodnych oraz do zużycia wody na 1 mieszkańca. Uświadomili sobie jak ważny jest to komponent środowiska dla naszego i przyszłych pokoleń, bez którego nie byłoby życia.
„Parę dni temu nasza pani wychowawczyni przedstawiła nam prezentację „Woda cenniejsza niż
złoto”. Zmieniłem swoje spojrzenie na temat jak bardzo ważna jest woda o 180 stopni. Dowiedziałem się jak mogę zacząć oszczędzać wodę, jakie produkty posiadają największy ślad wodny , które państwo ma najmniejsze i największe zasoby wodne. Pod koniec prezentacji p. Tomiczek zadała dla chętnych zadanie w którym mieliśmy przez 3 dni wpisywać do przygotowanej tabelki +/- nasze zużycie wody np. Branie prysznica 100l / 8 min. Po tym zadaniu postanowiłem zmienić nawyki w domu i oszczędzać w znacznym stopniu wodę.” (Janek)